Lila beret

Divat a horgolt beret. Nem tudom, mondtam már? :-)

Szeretem ezt a fazont horgolni is. Igaz, sokkal tovább tart, és több fonalat eszik, meg a munka is több vele, de jól néz ki.

Ha jól megnézed, ez nem pont olyan, mint a napokban bemutatott zöld az oldalán virággal.
Nem a virág a különbség. :-)

Lila horgolt sapka beret fazonban

Ez a sapka vékonyabb fonalból van, emiatt másképp is viselkedik. Több pálca, több sor.
A szaporításnál is sokkal több pálcát kaptunk.

A kezdeti 12 pálcát először a normál menetnek megfelelően szaporítottam soronként 12 pálcával, a hetedik sorig. Ekkor 72 pálca volt.
A következő sorban minden második pálcára horgoltam kettőt, így +36 pálcát kaptam azonnal.

Most jött a legunalmasabb rész, 3 sor szaporítás nélkül.

Itt volt az ideje valamiféle sapkaformát kialakítani, ezért a következő sorban megfeleztem a pálcák számát. Minden két pálcából 1 lett. Ha jól számolunk, ez 54 pálcát jelent.
4 sort horgoltam ezzel a pálcaszámmal, és befejezésként még 3 sort, de itt már rövidpálcákkal.
Jól látszik a sapka bősége

Az a duplázós sor megtette hatását, a sapka oldala kis ráncokat vet.

Nem akarom mentegetni magam, de meg kell hagyni, hogy mióta Micike hajasbaba lett, nehezebb a sapkát ráadni. A parókája kicsit zavarja a sapka ráadását, vigyázni kell, nehogy lerántsam a sapkát hajjal együtt. :-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Téli kalap - vastag fonalból

Sapkahorgolás - gyorsan

Milyen sapkát horgolj, ha kezdő horgoló vagy