Sapka tuniszi horgolással

A tuniszi horgolás most sláger. Régebben csak egyféle öltést ismertem, és nem tűnt úgy, hogy bármit is készíteni fogok tuniszi horgolással.

Most viszont az ember körülnéz, és szebbnél-szebb, érdekes tuniszi mintákkal találkozhat. Tuniszi horgolótűt is lehet már kapni, így semmi akadálya, hogy kicsit elmélyedjünk ebben a fajta horgolásban.

Kaptam egy olyan tuniszi tűt, aminek mindkét végén horog van, méghozzá ugyanakkora. Ezzel a kis tűvel körben is lehet tuniszi horgolást készíteni.

Ezt próbáltam ki egy kis sapkán.
Sapka tuniszi mintával

A körben horgolás tuniszi mintával hamar megtanulható, de nem lankadhat a figyelmünk. A sapkákat körben horgolva szinte oda sem kell figyelni, ez itt nem így van! Részletekben horgolunk egy sort, és minden kis részlet meghorgolása után fordulunk, és fonalat váltunk.
Emiatt a horgolás sokkal lassabban halad. Egy sort két menetben készítünk, és még ezt sem egyszerre, hanem kb. 12-15 szemenként.

A végeredmény nagyon mutatós, azonban figyelembe kell venni, hogy a tuniszi horgolás sokkal vastagabb lesz, és szorosabb is, mint amikor egyráhajtásos pálcákkal dolgozunk.
A sapka vastagsága még kifejezetten jó lehet, az viszont gond, hogy fentről lefele horgolva nehéz kitalálni meddig szaporítsunk. Én a próbán nagyobbra kezdtem, mint amekkora a végén lett.

Nem mondom, hogy "szabályos" volt a fentről kezdés, de amikor lentről kezdtem felnőtt méretben, a második sorban úgy éreztem, sose lesz kész, hiszen már majdnem egy órája horgoltam, és még egy centiméternyit sem tudtam felmutatni.

Összefoglalva.

  • Ha sapkát normális idő alatt akarsz horgolni, akkor maradj a hagyományos, egyvégű horgolótűnél és a pálcáknál.
  • A tuniszi horgolás körben vicces és érdekes, de nagyon lassan haladó munka. 
  • Minden sorban duplán van a fonal, ezért vastag. 
  • A munka fonákja olyan, mint a harisnyakötés fonák oldala.
  • A tuniszi horgolás széle pöndörödik.
  • A munkadarabot nagyobbra kell tervezni, mert a tuniszi horgolás szoros.
  • Ruhadarab, kiegészítő esetén tuniszi horgolásnál mindenképpen kell a horgoláspróba.
Kétvégű tuniszi horgolótűt ne nagyon keress magyar boltokban. 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Téli kalap - vastag fonalból

Sapkahorgolás - gyorsan

Milyen sapkát horgolj, ha kezdő horgoló vagy