Lila sapka

A sima, egyráhajtásos pálcákkal készült sapka egy idő után unalmas. Készíteni is. Igen, lehet rá tenni virágot, meg mindenfélét, én jobban szeretem, ha mintája van.

Ha már horgoltál nagyvirágos sapkát, akkor tudod, hogy a virág minél nagyobb, annál nehezebb, és nagyon elhúzza a sapkát.

Íme ez a sapka, aminek a mintája egyszerű, gyakorlásnak is jó, és gyorsan el is készül.
Persze tehetsz rá díszt, ha úgy érzed, hiányzik róla valami. :-)

Lila, keresztezett pálcákkal díszített sapka

Elmondom a trükkjét, vagyis a mintás részt. A többi a normál sapka horgolása szerint készült.

Kettő mintás sor van a sapkán, így nem annyira szellős. Ha lyukacsos sapkát akarsz, minden sorban keresztezd a pálcákat.

A felső részen 4 pálca van keresztezve. Ez azt jelenti, kihagyok egy pálcát, a következő háromra készítek 1-1 egyráhajtásos pálcát, majd a negyediket a kihagyott helyre öltöm. Néggyel oszthatónak kell lennie a pálcák számának, de ugye ez adott, ha nem rontottad el a szaporítást, mert 12-vel kezdve, minden szaporításnál 12 pálcát szaporítva, minden sor pálcáinak száma osztható néggyel.

A 6. sorban van az a négyes keresztezés.
Utána, a következő sorban minden pálcára 1-1 egyráhajtásos pálcát horgoltam.
Öt sort készítettem így, majd a hatodikban ismét keresztezett pálcák következnek.

Ezen a részen már a négyes keresztezés nem lett volna szép, ezért itt csak 3 pálcát kereszteztem.
Egy pálcát kihagyva készítettem kettő egyráhajtásos pálcát, majd a harmadikat az üresen hagyott pálcára öltöttem vissza. Ismét egy kihagyás, 2 pálca, majd visszaöltés. Ezt ismételtem körben.
Ismét nem kellett aggódnom, mert most hárommal oszthatónak kellett lennie a pálcák számának, de ugye a 12 és többszörösei miatt ez is teljesült.

A keresztezett sorra egy egyráhajtásos pálcás sor került, majd a sapka lezárásaként 5 sor rövidpálcát horgoltam.

A kis szegélyhez egy rövidpálca, két láncszem, a következő rövidpálca a második pálcára mintát alkalmaztam. Lehet ezt úgy is horgolni, hogy minden pálcára teszünk rövidpálcát, és két láncszemet, akkor jobban cakkosodik.

Egy gombolyag Lisa fonalból kijött a sapka, melynek mérete: 48 cm bő és 19 cm magas.

Megjegyzések

  1. Kedves Kati!
    Nagyon tetszik ez a sapka, szeretném meghorgolni. Jól értem, hogy a mintás sorban a negyedik is egyráhajtásos pálca, és mintegy hátulról előre bökve horgolom le? Nekem így jön ki, de nem vagyok biztos benne. Előre is köszönöm a segítséget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik a sapka. A keresztezésnél nem hátulról előre bökünk, hanem ugyanúgy elölről, mintha a következő pálcába öltenénk, csak itt visszanyúlunk a kihagyott pálcához.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Téli kalap - vastag fonalból

Sapkahorgolás - gyorsan

Milyen sapkát horgolj, ha kezdő horgoló vagy