Füles sapka felnőtteknek?

Igen, ezt is megértük, hogy felnőttek füles, áll alatt megkötős babafőkötő stílusú sapkát hordanak. Önként! :-)

Egy ilyen sapkát mutatok most.

Bravo Big füles sapka

Adva van ugye az, hogy mostanában divat a túlméretezett, és ez sapkával is így van. Aztán adott a Bravo Big nevű fonal, ami elég vastag ahhoz, hogy ilyen holmikat készítsünk belőle. A fonal megjelenésekor inkább csak karonkötéshez ajánlották, és el is szörnyülködtünk azon, hogy lehet ennyire vastag egy fonal. Aztán eltelt 1-2 év, és egyre több vastag fonalat lehet látni.
A Bravo Big egyszínű fonalak mellett megjelentek a színátmenetesek, színesen festettek is. Van olyan, ami úgy néz ki, mint amit teljesen átitattak a festékkel, és olyan, ami inkább úgy, mint amit egy festékes henger alatt húztak volna végig.

A fonal 10 mm feletti tűt kedvel, a 10 mm szerintem kevés hozzá, bár ez az ajánlott tűméret. Én 12 vagy 15 mm-es tűvel szeretem horgolni. A 15-ös persze sálra jó, akkor ennek a vastag fonalnak is van esése.

A sapka 12 mm-es tűvel készült. Nem kell hozzá egy gombolyag sem.
Az ihletet innen merítettem.

Változtatni kellett, mert nagyon nagy lett volna, ha a leírt számú sorral készül.
A szétválasztás előtti sorok számát is csökkentettem, és az oda-vissza haladó sorokét is. Így szerintem elég jól néz ki.
Kacérkodok a gondolattal, hogy ha hideg lesz télen, felveszem. :-) Beleér a nyakba, fület elfedi, áll alatt megkötős, tehát szél sem fújja le. A hajam elfér alatta, és azon sem kell izgulni, hogy a kabát gallérja lelöki a fejemről.

A sapka profilból 

Vékonyabb fonalból tovább kell szaporítani, akkor nem ennyire haladós, jelzem.

Mondjuk, az alap sapkát készítettem el, a pomponokat lehagytam. Vagy a saját fonalából lehet pompont készíteni, a sapka csúcsára, bátrabbak a megkötő végére is. Nálam a megkötő végén csak a saját szálai vannak egyenesre vágva, így jelzésértékű a dolog.
A sapka tetejére kész pompont is próbáltam, az talán szolidabb, és nagyon divatos is egyben!

A megkötő nem fonott, mint ahogy gyakran szokott lenni, hanem láncszemsor, ami a vastag fonal több szálának köszönhetően elég vastag lett.

Szerintem szórakoztató a sapka horgolása, nagyon hamar elkészül, meleg, és jól is néz ki, legalábbis nekem tetszik. Érdemes kipróbálni! :-)

Tehát a fonal: http://bit.ly/bravobig.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Téli kalap - vastag fonalból

Sapkahorgolás - gyorsan

Milyen sapkát horgolj, ha kezdő horgoló vagy